آیا با گوش دادن به موسیقی، احساس خوبی به شما دست میدهد؟

موسیقی از سالهای بسیار دور ، همزاد بشر بوده و انسان با گوش دادن و نواخت آن، به ارامش و شادمانی می رسیده است.


موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی

عنوان فوق، نام کتابی است از مرحوم علامه محمدتقی جعفری. همانطور که از این عنوان بر می‌آید، موضوع کتاب، موسیقی است. علامه جعفری در این اثر، مانند سایر آثارش، موضوع مورد بحث را به ژرفی و دقت کاویده است. نسخه‌ای که من از این کتاب در دست دارم در 156 صفحه توسط نشر کرامت در سال 1378 به چاپ رسیده است. برای آشنایی بیشتر دوستان عزیز با کتاب فوق نمونه‌ای از بحثهای ایشان را نقل می‌کنم.

 


"آیا تسکین اضطرابات و مداوای برخی بیماریهای روانی به وسیله موسیقی ثابت شده است یا نه؟

در چند سال پیش با دانشمند معظم مرحوم دکتر عبدالحسین میرسپاسی که از صاحب‌نظران معروف روان‌پزشکی بودند، بحث و بررسیهایی در این مساله داشتیم. آن مرحوم می‌گفت : «تسکین اضطرابات روانی و مداوای بیماریهای روانی به وسیله موسیقی از دیدگاه علمی ثابت نشده است.»

از بررسی تحقیقات و بررسیهای روانی که تاکنون درباره موسیقی درمانی انجام شده است، این نتیجه به دست می‌آید که استمدادهای موضعی و خصوصی متنوع از موسیقی درمانی‌ها، درباره مداوای بیماریهای روانی، مانند تسکین اضطرابات، به بهبودی دائمی توفیق نیافته‌اند."


 

""آیا می‌توان گفت : موسیقی برای نجات دادن حیات از خشکیدن در لابلای چرخهای زندگی ماشینی لازم است؟

افزایش بیماریهای روانی، عصیان بر اصول انسانی، شدت گرفتن سودپرستی، و گسترش وحشت‌آور لذت‌مداری، فراگرفتن خودمحوری و خودخواهی و خودنمایی و شیوع بیماری سلطه‌گری و همچنین تنوع بیماریهای جسمانی و گسترش آنها ... نه تنها به وسیله موسیقی معالجه نمی‌شود، بلکه اکثر قریب به اتفاق موسیقی‌های رایج امروز مانند دیگر عوامل، وسایلی برای تخدیر و پذیرش زندگی بر مبنای وضع موجود گشته و عده بسیار فراوانی از آگاهان و خردمندانی را که می‌توانند برای رفع بیماری‌ها و تباهی‌های مزبور بیندیشند، نیز به خواب غفلت فرو برده است.

می‌گویند آزمایش کرده‌اند که وقتی در کارگاه موسیقی زده می‌شود، راندمان (محصول) کار کارگران بیشتر می‌شود. این پدیده را چگونه می‌توان با تحریم موسیقی توجیه کرد؟

می‌گوییم چون مسلما افزایش راندمان کار، انرژی می‌خواهد، خود تموجات صوتی که نمی‌تواند در داخل بدن انرژی تولید کند، پس آن کارگر مجبور است انرژی بیشتری را در زمان کوتاهتری از دست بدهد تا پدیده فوق به وقوع بپیوندد. ... در واقع موسیقی در اینجا هیچ عمل مثبتی انجام نداده، بلکه جنبه منفی هم داشته است که باعث شده انرژی کارگران در زمان کوتاهتری صرف شود. به علاوه، کدامین اصل انسانی می‌گوید برای افزایش دادن به کار کارگر در راه رساندن منافع اضافی به دیگران، کارگران را در خیالات و تجسیمات بی‌اساس و با صرف انرژی بیشتر غوطه‌ور بسازیم؟!"


 

شرکت فروشگاههای اینترنتی امین شاپ

فروشگاه بزرگ امین شاپ

این فروشگاه یکی از بزرگترین مراکز تامین و توزیع لوازم ورزش و دستگاههای بدنسازی در کشور می باشد که با نزدیک به یک دهه سابقه فعالیت در این زمینه، و تهیه و توزیع کالاهای با کیفیت و اصل، توانسته است به اعتماد شما هموطنان گرامی خدمتی ارزنده و شایسته ارائه دهد.

امین شاپ

از ابتدای آغاز فعالیت فروشگاه بزرگ امین شاپ، تمام سعی مدیریت و کارکنان این فروشگاه بر این نکته استوار بوده است که، تنها کالاهایی در فروشگاه عرضه شوند که از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار باشند. به همین خاطر، این تضمین به شما داده می شود که هیچ کالای تقلبی و کیفیت پایین در این فروشگاه عرضه نمی شود.

فروشگاه امین شاپ، بخاطر بهره گیری از یک تیم پشتیبانی قوی، همچنین  تهیه و توزیع کالاهای با اصالت و کیفیت بالا و دارای گارانتی، توانسته است قشرعظیمی از افراد جامعه را مخاطب خود قرار دهد. در این فروشگاه می توانید صدها کالای متنوع را مشاهده کرده، از نظر قیمت و کیفیت بایکدیگر مقایسه کنید و در صورت تمایل، به آسانی کالای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.


محصولات متنوع

محصولات عرضه شده در این فروشگاه، شامل انواع دستگاههای ورزشی ، شامل انواع تردمیل، دوچرخه ثابت، مبل ماساژ ....و کلیه لوازم ورزشی مورد نیاز ورزشکاران حرفه ای و آماتور می باشد

تردمیل

این تضمین برای شما وجود دارد که کالاهای عرضه شده در این فروشگاه ، اصل و با بالاترین کیفیت می باشند در این فروشگاه به هیچ عنوان کالای تقلبی و بدون کیفیت عرضه نمی شود همچنین قیمت های تعیین شده برای تمام کالاها، قابل مقایسه با دیگر مراکز فروش کالاهای ورزشی مجاز می باشند . شما می توانید کالای مورد نظر خود را از این فروشگاه با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تهیه نمایید.

لوازم ورزشی

تمام کالای عرضه شده در فروشگاه امین شاپ، دارای گارانتی برگشت می باشند پس با خیال آسوده ، در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، می توانید از این فروشگاه دیدن کرده و کالای خود را خریداری نمایید .

کالای خریداری شده شما توسط پست و درکمترین زمان ممکن، برای شما ارسال خواهد شد.